Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon“), struktura dle vyhlášky č. 515/2020 Sb.
1/ Oficiální název:
- Základní škola a mateřská škola Kladky, Kladky 178,
- Právní forma: příspěvková organizace
- IZO: 600120201
2/ Důvod a způsob založení:
- Příspěvková organizace Základní škola a mateřská škola, Kladky 178
Hlavním účelem příspěvkové organizace je poskytování školního vzdělávání podle ustanovení zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (školský zákon).
Hlavní činnost – předškolní vzdělávání – mateřská škola,
základní vzdělávání – základní škola, školní družina,
školní jídelna
3/ Organizační struktura:
4/ Kontaktní spojení:
4.1 Kontaktní poštovní adresa
- Základní škola a Mateřská škola, Kladky 178,
Kladky 798 54
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
- Základní škola a Mateřská škola, Kladky 178,
Kladky 798 54
4.3 Úřední hodiny
- v pracovní dny 8:00 – 13:30 hod., v jiném čase dle předchozí domluvy
4.4 Telefonní čísla
- ZŠ +420 582 383 430, 605 842 166
- MŠ + 420 737 400 293
- ŠJ + 420 775 936 955
4.5 Adresa internetové stránky
4.6 Adresa podatelny
- Základní škola a Mateřská škola, Kladky 178,
Kladky 798 54
4.7 Elektronická adresa podatelny
4.8 Datová schránka
- vefmebe
5. Případné platby lze poukázat:
- Číslo účtu: 181686098/0300
6. IČO:
- 75023733
7. DIČ:
Organizace není plátcem DPH
8. Dokumenty:
8.1 Seznam hlavních dokumentů
8.1.1 Dokumenty podléhající zveřejnění, do kterých je umožněno nahlédnout
- Zřizovací listina školy rozhodnutí o zápisu do školského rejstříku – v listinné podobě v ředitelně školy
- Údaje o rozpočtu v aktuálním a uplynulém roce – v listinné podobě v ředitelně školy
- Školní vzdělávací programy – v listinné podobě v ředitelně školy a dále v elektronické podobě na webu školy
- Výroční zpráva o činnosti školy – v listinné podobě v ředitelně školy a dále v elektronické podobě na webu školy
- Školní řád MŠ, ZŠ, ŠD – v listinné podobě v ředitelně školy a dále v elektronické podobě na webu školy
- Dokumentace BOZP a PO – v listinné podobě v ředitelně školy
- Účetní, majetková a hospodářská dokumentace – v listinné podobě v ředitelně školy
- Soubor vnitřních směrnic a předpisů – v listinné podobě v ředitelně školy
8.1.2. Dokumenty nepodléhající zveřejnění, do kterých je umožněno nahlédnout pouze při prokázání oprávněného zájmu (zejména zákonným zástupcem dítěte).
Nahlížení může proběhnout formou předložení částečně anonymizované kopie dokumentu v případě, že dokument obsahuje též údaje, do kterých nahlížející není oprávněn nahlédnout
- Knihu úrazů a záznamy o úrazech dětí, žáků a studentů, popřípadě lékařské posudky
– v listinné podobě v ředitelně školy - Třídní kniha, která obsahuje průkazné údaje o poskytovaném vzdělávání a jeho průběhu
– po předchozí domluvě s ředitelem školy - Doklady o přijímání dětí, žáků, studentů a uchazečů ke vzdělávání, o průběhu vzdělávání a jeho ukončování – v listinné podobě v ředitelně školy
- Záznamy z pedagogických rad – v listinné podobě v ředitelně školy
Plán hospitační a kontrolní činnosti, záznamy o provedených hospitacích a kontrolních zjištěních – v listinné podobě v ředitelně školy.
8.2 Rozpočet
Rozvaha a výsledovka je k dispozici na webu MFČR monitor.statnipokladna.cz
9. Žádosti o informace:
- Informace se poskytují zveřejněním nebo na základě podání žádosti.
- Prostřednictvím elektronické pošty: zskladky@post.cz
- Prostřednictvím datové schránky (IDDS): vefmebe
10. Podání písemně na adresu sídla organizace:
Poštou: Základní škola a Mateřská škola, Kladky 178, Kladky 798 54
Osobně: v sídle organizace na výše uvedené adrese
Vyřizování žádostí, stížností, oznámení a podnětů provádí ředitel / ředitelka školy, v případě nepřítomnosti přijímá žádosti o poskytnutí informací zástupce ředitele / ředitelky, tazatel obdrží odpověď / vyjádření k žádosti ve lhůtách stanovených příslušnými právními předpisy od obdržení písemného dotazu, který splňuje všechny náležitosti dle zákona č106/1999 Sb. v platném znění, na ústní dotazy osobní nebo telefonické bude odpovězeno ihned, pokud to konkrétní žádost tazatele umožní. Pokud bude rozhodnuto o neposkytnutí informace, lze podat odvolání k odboru školství a mládeže Krajského úřadu Olomouckého kraje.
10. Příjem podání a podnětů:
Osoba určená k přijímání žádosti a vyřizování stížností, podnětů a oznámení: ředitel školy a statutární zástupce ředitele školy přijímá a eviduje a vyřizuje mohou být podány písemně, ústně nebo v elektronické podobě. O vyřizování nepodepsaných stížností rozhodne příjemce stížnosti.
11. Opravné prostředky:
Proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnout informace lze podat odvolání ke Krajský úřad Olomouckého kraje prostřednictvím ředitele školy, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nebo od uplynutí lhůty k vyřízení žádosti.
12. Formuláře:
Formuláře jsou k dispozici v tištěné podobě v kanceláři školy. Žádost o poskytnutí informace je záložce formuláře
13. Formuláře jsou k dispozici v tištěné podobě v kanceláři školy. Žádost o poskytnutí informace je záložce formuláře:
Strukturované popisy řešení úkonů ve vztahu k orgánům veřejné moci. Zveřejnění zadává a za správnost návodu odpovídá vždy zveřejňující subjekt
14. Předpisy:
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
Sdělení č. 104/1991 FMZV o Úmluvě a právech dítěte
Zákon č.1/1993 Sb., Ústava České republiky
Zákon č.2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod
Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce v platném znění
Školní řád MŠ, Školní řád ZŠ, Školní řád ŠD – stránky školy záložka Dokumenty
15. Úhrady za poskytování informací:
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Pořízení kopií na kopírovacím stroji nebo tisk z počítače:
1 list jednostranný A4 2,- Kč
1 list oboustranný A4 4,- Kč
1 list jednostranný A3 5,- Kč
1 list oboustranný A3 10,- Kč
Zaslání informace poštou – sazby dle sazebníku České pošty
Vydání duplikátu vysvědčení 150,- Kč
Náklady na rozsáhlé vyhledávání informací a jejich zpracování (hledání v archivu, výpisy z rozsáhlých spisů, opisy vysvědčení apod.)
Za první započatou hodinu 100,- Kč
Za každých dalších započatých 15 minut 30,- Kč
Úhrady budou vybírány v kanceláři školy v hotovosti, žadateli je vždy potvrzena úhrada poplatku.
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
16. Licenční smlouvy
16.2 Výhradní licence
V současné době Základní škola a Mateřská škola neposkytuje žádné výhradní licence pode §14a odst.4 zákona č. 106/1999Sb.
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
- V souladu s §18 odst.2) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím je výroční zpráva součástí výroční zprávy školy.
V Kladkách 1. 9. 2024