Povinně zveřejňované informace

Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon“), struktura dle vyhlášky č. 515/2020 Sb.

1/ Oficiální název:

  • Základní škola a mateřská škola Kladky, Kladky 178,
  • Právní forma: příspěvková organizace
  • IZO: 600120201

2/ Důvod a způsob založení:

  • Příspěvková organizace Základní škola a mateřská škola, Kladky 178

Hlavním účelem příspěvkové organizace je poskytování školního vzdělávání podle ustanovení zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (školský zákon).

Hlavní činnost –       předškolní vzdělávání – mateřská škola,

                                 základní vzdělávání – základní škola, školní družina,

                                 školní jídelna

3/ Organizační struktura:

4/ Kontaktní spojení:

4.1 Kontaktní poštovní adresa

  • Základní škola a Mateřská škola, Kladky 178,
    Kladky 798 54

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

  • Základní škola a Mateřská škola, Kladky 178,
    Kladky 798 54

4.3 Úřední hodiny

  • v pracovní dny 8:00 – 13:30 hod., v jiném čase dle předchozí domluvy

4.4 Telefonní čísla

  • ZŠ  +420 582 383 430, 605 842 166
  • MŠ + 420 737 400 293
  • ŠJ  + 420 775 936 955

4.5 Adresa internetové stránky

4.6 Adresa podatelny

  • Základní škola a Mateřská škola, Kladky 178,
    Kladky 798 54

4.7 Elektronická adresa podatelny

4.8 Datová schránka

  • vefmebe

5. Případné platby lze poukázat:

  • Číslo účtu: 181686098/0300

6. IČO:

  • 75023733

7. DIČ:

Organizace není plátcem DPH

8. Dokumenty:

 8.1 Seznam hlavních dokumentů

8.1.1 Dokumenty podléhající zveřejnění, do kterých je umožněno nahlédnout

  • Zřizovací listina školy rozhodnutí o zápisu do školského rejstříku – v listinné podobě v ředitelně školy
  • Údaje o rozpočtu v aktuálním a uplynulém roce – v listinné podobě v ředitelně školy
  • Školní vzdělávací programy – v listinné podobě v ředitelně školy a dále v elektronické podobě na webu školy
  • Výroční zpráva o činnosti školy – v listinné podobě v ředitelně školy a dále v elektronické podobě na webu školy
  • Školní řád MŠ, ZŠ, ŠD – v listinné podobě v ředitelně školy a dále v elektronické podobě na webu školy
  • Dokumentace BOZP a PO – v listinné podobě v ředitelně školy 
  • Účetní, majetková a hospodářská dokumentace – v listinné podobě v ředitelně školy
  • Soubor vnitřních směrnic a předpisů – v listinné podobě v ředitelně školy 

 8.1.2. Dokumenty nepodléhající zveřejnění, do kterých je umožněno nahlédnout pouze při prokázání oprávněného zájmu (zejména zákonným zástupcem dítěte).

Nahlížení může proběhnout formou předložení částečně anonymizované kopie dokumentu v případě, že dokument obsahuje též údaje, do kterých nahlížející není oprávněn nahlédnout

  • Knihu úrazů a záznamy o úrazech dětí, žáků a studentů, popřípadě lékařské posudky
    – v listinné podobě v ředitelně školy
  • Třídní kniha, která obsahuje průkazné údaje o poskytovaném vzdělávání a jeho průběhu
    – po předchozí domluvě s ředitelem školy
  • Doklady o přijímání dětí, žáků, studentů a uchazečů ke vzdělávání, o průběhu vzdělávání a jeho ukončování – v listinné podobě v ředitelně školy
  • Záznamy z pedagogických rad – v listinné podobě v ředitelně školy

Plán hospitační a kontrolní činnosti, záznamy o provedených hospitacích a kontrolních zjištěních – v listinné podobě v ředitelně školy.

8.2 Rozpočet

Rozvaha a výsledovka je k dispozici na webu MFČR monitor.statnipokladna.cz

9. Žádosti o informace:

  • Informace se poskytují zveřejněním nebo na základě podání žádosti.
  • Prostřednictvím elektronické pošty: zskladky@post.cz
  • Prostřednictvím datové schránky (IDDS): vefmebe

10. Podání písemně na adresu sídla organizace:

Poštou: Základní škola a Mateřská škola, Kladky 178, Kladky 798 54

Osobně: v sídle organizace na výše uvedené adrese

Vyřizování žádostí, stížností, oznámení a podnětů provádí ředitel / ředitelka školy, v případě nepřítomnosti přijímá žádosti o poskytnutí informací zástupce ředitele / ředitelky, tazatel obdrží odpověď / vyjádření k žádosti ve lhůtách stanovených příslušnými právními předpisy od obdržení písemného dotazu, který splňuje všechny náležitosti dle zákona č106/1999 Sb. v platném znění, na ústní dotazy osobní nebo telefonické bude odpovězeno ihned, pokud to konkrétní žádost tazatele umožní. Pokud bude rozhodnuto o neposkytnutí informace, lze podat odvolání k odboru školství a mládeže Krajského úřadu Olomouckého kraje.

10. Příjem podání a podnětů:

Osoba určená k přijímání žádosti a vyřizování stížností, podnětů a oznámení: ředitel školy a statutární zástupce ředitele školy přijímá a eviduje a vyřizuje mohou být podány písemně, ústně nebo v elektronické podobě. O vyřizování nepodepsaných stížností rozhodne příjemce stížnosti.

11. Opravné prostředky:

Proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnout informace lze podat odvolání ke Krajský úřad Olomouckého kraje prostřednictvím ředitele školy, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nebo od uplynutí lhůty k vyřízení žádosti.

12. Formuláře:

Formuláře jsou k dispozici v tištěné podobě v kanceláři školy. Žádost o poskytnutí informace je záložce formuláře

13. Formuláře jsou k dispozici v tištěné podobě v kanceláři školy. Žádost o poskytnutí informace je záložce formuláře:

Strukturované popisy řešení úkonů ve vztahu k orgánům veřejné moci. Zveřejnění zadává a za správnost návodu odpovídá vždy zveřejňující subjekt

14. Předpisy:

14.1 Nejdůležitější používané předpisy

Sdělení č. 104/1991 FMZV o Úmluvě a právech dítěte

Zákon č.1/1993 Sb., Ústava České republiky

Zákon č.2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod

Zákon č. 561/2004 Sb.

Zákon č. 563/2004 Sb.

Zákon č. 500/2004 Sb.

Zákon č. 250/2000 Sb.

Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce v platném znění

Zákon 106/1999 Sb.

Vyhláška 16/2005 Sb.

Vyhláška č. 48/2005 Sb.

Vyhláška 64/2005 Sb.

Vyhláška 72/2005 Sb.

Vyhláška č. 74/2005 Sb.

Vyhláška č. 107/2005 Sb.

Vyhláška 27/2016 Sb.

14.2 Vydané předpisy interní

Školní řád MŠ, Školní řád ZŠ, Školní řád ŠD – stránky školy záložka Dokumenty

15. Úhrady za poskytování informací:

15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Pořízení kopií na kopírovacím stroji nebo tisk z počítače:

1 list jednostranný    A4       2,- Kč

1 list oboustranný     A4       4,- Kč

1 list jednostranný    A3       5,- Kč

1 list oboustranný     A3       10,- Kč

Zaslání informace poštou – sazby dle sazebníku České pošty

Vydání duplikátu vysvědčení          150,- Kč

Náklady na rozsáhlé vyhledávání informací a jejich zpracování (hledání v archivu, výpisy z rozsáhlých spisů, opisy vysvědčení apod.)

Za první započatou hodinu  100,- Kč

Za každých dalších započatých 15 minut   30,- Kč

Úhrady budou vybírány v kanceláři školy v hotovosti, žadateli je vždy potvrzena úhrada poplatku.

15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

16. Licenční smlouvy

16.1 Vzor licenčních smluv

16.2 Výhradní licence

V současné době Základní škola a Mateřská škola neposkytuje žádné výhradní licence pode §14a odst.4 zákona č. 106/1999Sb.

17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

  • V souladu s §18 odst.2) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím je výroční zpráva součástí výroční zprávy školy.

V Kladkách 1. 9. 2024